Pakastimessamme on vieläkin mustikoita viime vuoden jäljiltä, joten niistä on päästävä eroon ja tehtävä tilaa uusille.

1669765.jpg

Tein ajatuksissani väärän pohjan :D Tarkoitus oli tehdä muropohja, mutta tuli jokin aivan muu! Huomasin eron vasta kun kaadoin taikinaa piirasvuokaan ja ajattelin, että eikö tämä ole aiemmin ollut hiukan tanakampaa. Hyvältä tämäkin maistui ja maku oli jopa hiukan parempi ja pehmeämpi.

Marjapiirakka<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

2 munaa

1 dl sokeria

100 g margariinia

2 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

 

Pane uuni kuumenemaan 200 asteeseen. Voitele piirakkavuoka. Vaahdota munat ja sokeri. Sulata rasva ja lisää taikinaan kädenlämpöisenä. Sekoita leivinjauhe jauhoihin ja lisää taikinaan. Levitä taikina vuoalle ja lisää mustikat ja täyte. Paista noin 20 minuuttia.

 

Täyte:

2 dl kermaviiliä

1 muna

½ dl sokeria

1 tl vanilliinisokeria

 

Kaada seos marjojen päälle.